Usein kysytyt kysymykset

1. Mistä saan kirjautumistunnukset järjestelmään?

Varausohjelmisto on selailukalenteri ja oikeassa yläkulmassa oleva Kirjaudu sisään -linkki on tarkoitettu varauksia hallinnoiville kaupungin työntekijöille. Eli järjestelmään ei anneta kirjautumistunnuksia kaupungin ulkopuolisille tahoille.

2. Miten varaan tilan käyttööni?

Tilavaraukset tehdään kaupungin työntekijöiden kautta. Jokaisen tilan tiedoissa on kerrottu, kuka sen tilan varauksista vastaa.

3. Mitä tilan varaus maksaa?

Hinta vaihtelee tilan, varaajan ja ajankohdan perusteella. Esimerkiksi liikuntatilojen hinnat on porrastettu neljään eri maksuluokkaan eri varaajien mukaisesti. Osassa tiloja hinta vaihtelee varauksen mukaan (ilta-aikaan kalliimpi hinta).

4. Mistä saan lisää tietoa tilojen varusteista ja mihin käyttöön tila soveltuu?

Voit hakea sopivaa tilaa käyttötarkoituksen perusteella varausohjelmiston etusivulta. Klikkaamalla käyttötarkoitusta sivusto listaa sopivat tilat.

5. Miten maksan varauksen?

Varauksista laitetaan lasku.

6. Mitä tietoja kerätään asiakasrekisteriin?

Jokainen tilan varaaja lisätään asiakasrekisteriin laskutusta varten. Tarvittavat tiedot ovat: virallinen nimi, osoite, y-tunnus, henkilötunnus tai rekisterinumero, yhteyshenkilö ja laskutusosoite.

7. Osassa varauskalentereita näkyy harmaita alueita, mutta ei tarkempia varaustietoja. Mitä tämä tarkoittaa? Onko tila silti varattavissa?

Tila ei ole varattavissa, mikäli kalenterissa näkyy harmaa alue. Meillä on useita tiloja, mistä voi varata yhden tilan osan, esimerkiksi yhden lohkon (esimerkiksi urheilutalosta voi varata koko salin tai yhden lohkon). Harmaa väri kalenterissa kertoo, että jokin tilan osista on tuolloin varattu, mikä estää varauksen tekemisen tilan toiseen osaan.